Blue Flower

Wakacyjne Rewitalizacje - część II: Stres

Stres, a szczególnie ten, który ma swoje źródło w otoczeniu, jesteśmy w stanie zniwelować poprzez połączenie kilku czynników:

  • aktywność fizyczna,
  • dbanie o swoje ciało,
  • zdrowy sen.

Dieta w depresji ?

23 lutego obchodzony był Dzień Walki z Depresją. Według Światowej Organizacji Zdrowia (WHO) depresja stanowi obecnie czwarty najpoważniejszy problem zdrowotny na świecie. Dotyka około 10 procent populacji.

Terapia uważności - Mindfulness?
Program Redukcji Stresu i Walki z Depresją

MBCT (Terapia Poznawcza Oparta na Uważności, Mindfulness-Based Cognitive Therapy; MBCT; Segal, Wiliams i Teasdale, 2002) umożliwia rozwijanie uważności, dodatkowo zawiera elementy terapii poznawczej: materiały psychoedukacyjne i ćwiczenia zaprojektowane do leczenia i głównie zapobiegania nawrotom depresji. Do wzięcia udziału w MBCT nie jest wymagane wcześniejsze doświadczenie medytacyjne.

 

Co wspólnego ma psychologia z dietetyką ?

Cóż, z pewnością nie jest to tak jak z piernikiem i wiatrakiem. Człowiek jest przecież duszą, umysłem i ciałem i aby móc sprawnie funkcjonować wszystkie trzy składowe powinny ze sobą współgrać a każdą z osobna winno się pielęgnować. Chore ciało nic dobrego duszy nie przyniesie, uszczerbki zaś na duszy osłabią ciało.
W dzisiejszym świecie czasem ciężko jest znaleźć wystarczającą ilość czasu i sprzyjające warunki by kompleksowo o siebie zadbać.